Lai saglabātu veiklākos spēlētājus un viņu rezultātus, spēlēs lieto rekordu tabulas, kurām savukārt izmanto vienkāršas datu bāzes.
Dots programmas kods zināmai vārdu minēšanas spēlei
import random
vardi = ["LIETUSSARGS", "SPOGULIS", "ZILONIS", "MELLENE", "STĀRĶIS", "PAVASARIS", "MĀKONIS"]
vards = random.choice(vardi)
minejumi = 0
punkti = len(vards) * 10
# sastāda minamo vārdu, paslēpjot burtus
minamaisVards = list()
minamaisVards = [vards[0]] + ["_"] * (len(vards) - 2) + [vards[-1]]
# minēšanas loģika
print("***ATMINI VĀRDU***")
while "_" in minamaisVards:
# printee minamo vārdu (tikai burtus, jo *)
print(*minamaisVards)
mans_burts = input("\nIevadi minējumu: ").upper()
minejumi += 1
for i in range(len(vards)):
if vards[i] == mans_burts:
minamaisVards[i] = mans_burts
if punkti > 0:
punkti -= 10
else:
# printee vārdu, kad uzminēts
print(*minamaisVards)
print("\nBravo! Atminēji vārdu!")
print(f"Iegūti punkti: {punkti}")
Sastādi datu bāzes izveides plānu, atbildot uz dotajiem jautājumiem!
Pēc plāna uzbūvē datu bāzi, izmantojot DB Browser for SQLite.
Ievies programmas kodā izmaiņas, lai saglabātu spēlētāja rezultātu!
Savienošanās ar datu bāzi notiek šādi:
import sqlite3 # bibliotēkas pieslēgums
db = sqlite3.connect("mydb.db") # savienojums ar failu
cur = db.cursor() # kursora definēšana
cur jeb kursors vajadzīgs, lai veiktu darbības datu bāzē
Datu atlasi realizē šādi:
sql = "SELECT * FROM mana_tabula;" # vaicājums
data = cur.execute(sql).fetchall() # izveido sarakstu ar datiem